[x]Sulge
või

Logi sisse
Kontrollkood:
meiemaa.ee
Kolmapäev, 27. mai 2020  |  Logi sisse
Otsing
Sisesta otsingusõna
Sisukord

Reklaam
Arhiiv
eelmine kuu
mai 2020
järgmine kuu
E T K N R L P
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031




Uudised

Püsiühendus tuleks praamiühendusest soodsam (15)
Autor: Ardo Vahter
Kolmapäev, 28. november 2018.

Loe kommentaare | Kommenteeri

Kliki ja vaata suuremat pilti

Maanteeameti poolt tellitud Saaremaa püsiühenduse finants- ja sotsiaal-majandusliku mõjuhinnangu ajakohastamise konsultatsioonitöö lõppversioonist selgub, et Saaremaale silla ehitamine oleks küll kallis, kuid parvlaevaühenduse opereerimiskulu on nii palju suurem, et mõnekümne aastaga muutuks püsiühendus laevaühendusest oluliselt soodsamaks.

AS PricewaterhausCoopers Advisors poolt läbi viidud uuringuga selgitati välja Saaremaa püsiühenduse erinevate alternatiivide otsesed ja kaudsed tulud ja kulud ning tehti finants- ja sotsiaal-majanduslik analüüs.

Eelnevatele uuringutele tuginedes analüüsiti uuenenud andmetega püsiühenduse kolme alternatiivi – lõunapoolne sild, põhjapoolne sild ning tunnel, mille tehnilised lahendused, investeerimiskulud ja hoolduskulud tuginesid täielikult 2011. aastal koostatud kavas esitatud lahendustele.

Sotsiaal-majanduslikus analüüsis võrreldi kolme alternatiivi parvlaevaühendusega, võttes arvesse lisanduvat liiklusvoolu, mõju tarbijale, operaatorile, riigile, keskkonnasaastele, liiklusõnnetustele ja investeeringu ning hoolduskuludele.

Finantsanalüüsi puhul võrreldi iga alternatiivi kolme võimalikku finantseerimisskeemi: projekti finantseerimine riigieelarve tuludest, finantseerimine riigi laenu või võlakirjade müügiga ning avaliku ja erasektori koostöös finantseeritav projekt.

Rahavooliselt on riigile kõige soodsam variant projekti rahastamine riigi laenu või võlakirjadega. Arvestuslikult kõige kallim on projekti finantseerimine avaliku ja erasektori koostöös.

Uuringust selgub, et nii sotsiaal- kui finants-majanduslikult on Suure väina potentsiaalse püsiühenduse eelistatuim variant lõunapoolne sild, mille kõige soodsam rahastamisskeem on võimalikult suur riigi võõrkapitali osakaal.

Silla ehitamine kõige soodsamas asukohas läheks praegustes hindades maksma 265 miljonit ja 2028. aasta eeldatavates hindades 325 miljonit eurot. Hoolduskulu on sellisel sillal 2028. aasta hindades 5 miljonit eurot. Saaremaa liini opereerimiskulud aga kasvavad 2033. aastaks eeldatavasti 12 miljoni euroni.

Maanteeameti poolt tellitud analüüsist selgub ka, et parvlaevaühenduse 40 aasta kulud on 75% laenu osaga kogufinantseerimisel 369 miljonit eurot. Lõunapoolse silla sama laenu osakaaluga kulud on 262 miljonit eurot, põhjapoolsel sillal 389 miljonit eurot ja tunnelil 448 miljonit eurot.

Sealhulgas on parvlaevaühenduse korral hoolduskulud 297 miljonit eurot, tunnelil 166 miljonit eurot, põhjapoolsel sillal 122 miljonit eurot ja lõunapoolsel sillal 84 miljonit eurot.

Lisaks otsesele rahalisele efektile avaldaks püsiühenduse puhul mõju ka ületusaja ja ooteaja lühenemine. Praami puhul kulub sõiduki ületuseks ja ooteajaks analüüsi kohaselt kokku tund aega, lõunapoolse silla puhul on ületusaeg kümme minutit, põhjapoolsel sillal kuus minutit ja tunnelil 16 minutit.

Seega võidaksid perioodi 2029–2058 kohta tehtud tasuvusuuringu järgi Saaremaalt mandrile ja tagasi sõitvad inimesed ajas silda kasutades ligikaudu tund aega, seda just pea pool tundi kiirema sõidu ja pooletunnise ooteaja kadumise abil.

Täna loetuimad
Vallavanem sai täpid viimasel hetkel kokku
Ave Kirppis otsib uut omanikku
Uus vallavanem valitakse kultuurikeskuses
JUHTKIRI - Muutmine muutmise pärast
Uue moega tänavapidu ootab kõiki lõbusõitu tegema
Rahvastikuregister – vajalik igas olukorras
Valesti paigutatud koorem viis auto teelt välja
Lugeja küsib, jurist vastab
3000 m jooksu võitsid Mairo Mändla ja Eliise Hoogand
Arhitekti projekt kui ehitaja piibel
Mustjala päevakeskuse arhitektuurikonkursi võitis ideekavand “Öu”
Nädala loetavuse top 5
Autoga merre sõitnud kalurit ei õnnestunud päästa (3)
Hannes Sepp: näeme vaeva, et sügisel jätkata (41)
Kurb kuulda ja lugeda (20)
Politsei tabas metallivarga ja purjus mopeedijuhi (3)
UUS! Fraktsioon Saarlane soovib Tiiu Arolt tagasiastumist volikogu juhi kohalt (18)
Kommentaarid
UUS! Fraktsioon Saarlane soovib Tiiu Arolt tagasiastumist volikogu juhi kohalt (18)
UUS! Tanklat röövida üritanud naistele pikk tingimisi vangistus (12)
Kool ja lapsevanemad tahavad Vanalinna kooli remonti esimesel võimalusel (16)
Taruvaras kimbutab taas Saaremaa mesinikke (4)
Kurb kuulda ja lugeda (20)
Naisi oodatakse videosilla vahendusel riigikaitse teabepäevadele (1)
Politsei tabas metallivarga ja purjus mopeedijuhi (3)
Kaluri tee elanikud ei nõustu uue aadressiga (lisatud valla selgitus) (2)
Hannes Sepp: näeme vaeva, et sügisel jätkata (41)
Mikk Tuisk sai koalitsiooninõukogu toetuse  (23)
Kasulikud viited
praamid.ee
Hiiu Leht
Saare Maavalitsus
Kuressaare linn
www.saaremaa.ee
e-riik
Ilm Kuressaares
Kuressaare Sõnumid
Ruhnlase blogi
Eesti Ajalehtede Liit
Saada vihje või teade
Tekst:
See on vajalik selleks, et veebirobotid ei saaks selle vormi kaudu meile automaatselt rämpsposti saata.
Sisesta sümbolid, mida pildil näed:
Sinu e-post (ei ole kohustuslik):
Meie Maa usaldab oma lugejaid ja ootab kõigilt vihjeid või teateid huvipakkuvate või murettekitavate sündmuste või teemade kohta. Saada vihje või teade siit ja võib-olla just Sinu info põhjal ilmub peatselt lugu Meie Maas. Vihje või teate saatja võib jääda anonüümseks.


Copyright © Saaremaa Raadio OÜ, 2020. Kõik õigused kaitstud