[x]Sulge
või

Logi sisse
Kontrollkood:
meiemaa.ee
Pühapäev, 19. jaanuar 2020  |  Logi sisse
Otsing
Sisesta otsingusõna
Sisukord

Reklaam
Arhiiv
eelmine kuu
jaanuar 2020
järgmine kuu
E T K N R L P
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031




Uudised

MKM: sild oleks riigile praamidest kaks korda kallim (27)
Autor: BNS / MM
Reede, 06. aprill 2018.

Loe kommentaare | Kommenteeri

Kliki ja vaata suuremat pilti

Silla teoreetiline paiknemine mandri ja Muhu saare vahel. Allikas: saartesillad.ee

Majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi (MKM) hinnangul peaks riik saarlasest ettevõtja Raivo Heina eestvedamisel algatatud Saaremaa silla projekti finantseerima praeguste praamitoetustega võrreldes ligi kaks korda suurema dotatsiooniga ning seejuures peaksid kasutajad maksma lisaks tasu ligi 50 aastat.

MKM plaanib hiljemalt järgmise aasta märtsikuuks teha uue analüüsi Saaremaa silla maksumuse kohta. Praegune silla ja ka tunneli hinna- ja mõjuhinnangu analüüs pärineb 2011. aastast. Toonase uuringu põhjal, mille alusel finantseeriks riik ehitust ise, maksaksid silla või tunneli kasutajad selle eest ületustasu 20 aastat ja edasi võiks selle kasutamine olla tasuta.

„Muhu vahelise püsiühenduse ajakohastatud ehitus- ja hooldemaksumuse ning sotsiaal-majandusliku mõjuhinnangu uuendamise vajaduse valitsuse põhikaalutlus seisnes selles, et ettevõtjate tehtud ettepanek ei pruugi maksumaksja vaatest olla kokkuvõttes riigile positiivse sotsiaal-majandusliku mõjuga,“ ütles MKM-i teede- ja raudteede osakonna juhataja Ain Tatter BNS-ile.
„Lisaks kaasneksid ebamõistlikud riskid Muhu ja Saaremaa ühenduse stabiilsuse tagamisel püsiühenduse valmimiseni,“ lisas ta.

Tatteri sõnul peaks riik finantseerima sillaprojekti praeguste praamitoetustega võrreldes ligi kaks korda suurema dotatsiooniga ja kasutajad lisaks maksma tasu ligi 50 aastat.

Tunneli puhul toetus kolmekordistuks

Tatter lisas, et kui Natura täpsustatud hindamise tulemusena selgub siiski, et silda ehitada ei saa, siis tunneli puhul oleks riigitoetuse vajadus ligi kolm korda suurem kui praegused praamitoetused.

Samuti on nii silla kui tunneli hinnaindikatsioonid pärit 2011. aasta uuringust ja Tatteri sõnul vajavad ka need praeguste tegelike hindadega võrdlust, sealhulgas silla puhul vastavaid keskkonna leevendusmeetmete lisakulu ja ka muid väliskeskkonna mõjusid. Lisaks tuleb arvestada maavarade kättesaadavuse ja ehitushindadega, samal ajal kui on ehitamisel ka näiteks Rail Baltic.

Täpsustatud uuringud ei pruugi Tatteri sõnutsi siiski päris aastat kesta, kuna kasutada saab nii 2011. aasta uuringu sisendeid kui vastavat hindamismetoodikat.

„Eelviidatud määramatustes, muuhulgas arvestades peatselt uue riigikogu valimisi, ei oleks valitsuse poolt kohane teha otsuseid, mis ajaliselt tuleb langetada järgmisel valitsusel ja riigikogul,“ tõdes Tatter.

„Küll aga tagab äsjane valitsuse otsus selle, et järgmisel valitsuse ja riigikogu koosseisul on püsiühenduse arendustegevuste jätkamise üle otsustamiseks põhjalik ja ajakohastatud taustainformatsioon,“ lisas ta.

Täna loetuimad
Perekondlik
Kolme inimese surma põhjustanud autojuhil väiksem joove (21)
Komisjon tahab Noortejaama kohta menetlust (22)
Saaremaa ettevõtjad said PRIA-st rohkem kui 660 000 eurot toetust
Saikla poe käive on suurenenud ligi kolm korda (5)
Ohvrit kaelast pigistanud mehele reaalne vangistus
Erivajadusega inimeste kodu Õie tänavale ei tule  (13)
Heli Maajärv: elus ei ole vigu, on õppetunnid
Piimafarmer, kes panustab paljude alade arengusse
Muinsuskaitse kaitsekorrast huvitus ligi poolsada linlast
Solistica konkursil seitse vaprat saarlast
Kaks suurt ja Saaremaa
Tallinna Saarlaste Segakoor peab sünnipäeva
Hea uni aitab paremini käituda ja õppida
2019. aasta parim BWB mudel on Pilot 15 WP
Nädala loetavuse top 5
Saaremaa rängim avarii nõudis kahe naise ja beebi elu (54)
Traagiline õnnetuspaik tõi kokku hulga mälestusküünlaid (18)
Liiklusõnnetuses hukkunute lähedasi toetatakse joogatunniga (9)
Oma läbielatut ei soovi ma mitte kellelegi (3)
Kuressaarest pärit kullavaras võeti Läänemaal vahi alla (12)
Kommentaarid
Saaremaa valla lastekaitseteenistuse juhataja on Anneli Tõru (9)
Ebaseadusliku metsaraie eest tuleb maksta üle 28 000 euro (10)
Oma läbielatut ei soovi ma mitte kellelegi (3)
Kolme inimese surma põhjustanud autojuhil väiksem joove (21)
Erivajadusega inimeste kodu Õie tänavale ei tule  (13)
Komisjon tahab Noortejaama kohta menetlust (22)
Lennuhanke vaidlustus jäi rahuldamata (9)
Saikla poe käive on suurenenud ligi kolm korda (5)
Saaremaalt pärit asjur asub tööle Aafrika Liidu juurde (7)
Anneli Meisterson kandideerib aasta noorsootöötaja tiitlile (28)
Kasulikud viited
praamid.ee
Hiiu Leht
Saare Maavalitsus
Kuressaare linn
www.saaremaa.ee
e-riik
Ilm Kuressaares
Kuressaare Sõnumid
Ruhnlase blogi
Eesti Ajalehtede Liit
Saada vihje või teade
Tekst:
See on vajalik selleks, et veebirobotid ei saaks selle vormi kaudu meile automaatselt rämpsposti saata.
Sisesta sümbolid, mida pildil näed:
Sinu e-post (ei ole kohustuslik):
Meie Maa usaldab oma lugejaid ja ootab kõigilt vihjeid või teateid huvipakkuvate või murettekitavate sündmuste või teemade kohta. Saada vihje või teade siit ja võib-olla just Sinu info põhjal ilmub peatselt lugu Meie Maas. Vihje või teate saatja võib jääda anonüümseks.


Copyright © Saaremaa Raadio OÜ, 2020. Kõik õigused kaitstud