[x]Sulge
või

Logi sisse
Kontrollkood:
meiemaa.ee
Kolmapäev, 13. november 2019  |  Logi sisse
Otsing
Sisesta otsingusõna
Sisukord

Reklaam
Arhiiv
eelmine kuu
november 2019
järgmine kuu
E T K N R L P
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930




Uudised

MKM: sild oleks riigile praamidest kaks korda kallim (27)
Autor: BNS / MM
Reede, 06. aprill 2018.

Loe kommentaare | Kommenteeri

Kliki ja vaata suuremat pilti

Silla teoreetiline paiknemine mandri ja Muhu saare vahel. Allikas: saartesillad.ee

Majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi (MKM) hinnangul peaks riik saarlasest ettevõtja Raivo Heina eestvedamisel algatatud Saaremaa silla projekti finantseerima praeguste praamitoetustega võrreldes ligi kaks korda suurema dotatsiooniga ning seejuures peaksid kasutajad maksma lisaks tasu ligi 50 aastat.

MKM plaanib hiljemalt järgmise aasta märtsikuuks teha uue analüüsi Saaremaa silla maksumuse kohta. Praegune silla ja ka tunneli hinna- ja mõjuhinnangu analüüs pärineb 2011. aastast. Toonase uuringu põhjal, mille alusel finantseeriks riik ehitust ise, maksaksid silla või tunneli kasutajad selle eest ületustasu 20 aastat ja edasi võiks selle kasutamine olla tasuta.

„Muhu vahelise püsiühenduse ajakohastatud ehitus- ja hooldemaksumuse ning sotsiaal-majandusliku mõjuhinnangu uuendamise vajaduse valitsuse põhikaalutlus seisnes selles, et ettevõtjate tehtud ettepanek ei pruugi maksumaksja vaatest olla kokkuvõttes riigile positiivse sotsiaal-majandusliku mõjuga,“ ütles MKM-i teede- ja raudteede osakonna juhataja Ain Tatter BNS-ile.
„Lisaks kaasneksid ebamõistlikud riskid Muhu ja Saaremaa ühenduse stabiilsuse tagamisel püsiühenduse valmimiseni,“ lisas ta.

Tatteri sõnul peaks riik finantseerima sillaprojekti praeguste praamitoetustega võrreldes ligi kaks korda suurema dotatsiooniga ja kasutajad lisaks maksma tasu ligi 50 aastat.

Tunneli puhul toetus kolmekordistuks

Tatter lisas, et kui Natura täpsustatud hindamise tulemusena selgub siiski, et silda ehitada ei saa, siis tunneli puhul oleks riigitoetuse vajadus ligi kolm korda suurem kui praegused praamitoetused.

Samuti on nii silla kui tunneli hinnaindikatsioonid pärit 2011. aasta uuringust ja Tatteri sõnul vajavad ka need praeguste tegelike hindadega võrdlust, sealhulgas silla puhul vastavaid keskkonna leevendusmeetmete lisakulu ja ka muid väliskeskkonna mõjusid. Lisaks tuleb arvestada maavarade kättesaadavuse ja ehitushindadega, samal ajal kui on ehitamisel ka näiteks Rail Baltic.

Täpsustatud uuringud ei pruugi Tatteri sõnutsi siiski päris aastat kesta, kuna kasutada saab nii 2011. aasta uuringu sisendeid kui vastavat hindamismetoodikat.

„Eelviidatud määramatustes, muuhulgas arvestades peatselt uue riigikogu valimisi, ei oleks valitsuse poolt kohane teha otsuseid, mis ajaliselt tuleb langetada järgmisel valitsusel ja riigikogul,“ tõdes Tatter.

„Küll aga tagab äsjane valitsuse otsus selle, et järgmisel valitsuse ja riigikogu koosseisul on püsiühenduse arendustegevuste jätkamise üle otsustamiseks põhjalik ja ajakohastatud taustainformatsioon,“ lisas ta.

Täna loetuimad
Endine hooldustöötaja süüdistab juhtkonda töökiusus
Kesklinn on kolmeks tunniks liikluseks suletud (2)
Lääne-Saaremaal tõuseb prügiveo hind rohkem kui kaks korda
Saaremaa politseinikud pälvisid tunnustusi
Eesti 100 parimast restoranist üks asub Muhus ja kaheksa Saaremaal
Maakonna arengukonverentsil on kõne all kolme valla tulevik
Käivad läbirääkimised Kuressaare-Stockholmi lennuliini avamiseks
Lugeja küsib, jurist vastab
SÜG-i õpilased lähevad kodukandi tööandjatega tutvuma
Vald lammutab Vilsandi vana bioloogiajaama
Raul Rebane: edukaks ei saa pingutamata
Kuressaares meenutatakse vabadussõjalasi
Noored katsetasid videomängude ööl uusi mängukonsoole
JUHTKIRI - Õhusõit on ajavõit
Nädala loetavuse top 5
Purjus mees nõudis ähvardades endale kiirabi (12)
Pereansamblid pidasid festivali
Väärikate konverents tõi täismaja (9)
Saaremaa selle aasta isa on muhulane (18)
Audla küla veeprobleemi lahendab uus reoveepuhasti (7)
Kommentaarid
Kesklinn on kolmeks tunniks liikluseks suletud (2)
Audla küla veeprobleemi lahendab uus reoveepuhasti (7)
Selgusid lauatennise karikavõitjad (4)
Tänak: peame lootma legendile (3)
Ohvriabi konverents keskendub seksuaalvägivalla teemale (11)
Saaremaa selle aasta isa on muhulane (18)
Autod on saatanast! Tõsi või!? (24)
Kontrast jõuab Tartusse (1)
Jaaniroos võitis konkursil peapreemia (2)
Kaali kraatri taristu tehakse korda (2)
Kasulikud viited
praamid.ee
Hiiu Leht
Saare Maavalitsus
Kuressaare linn
www.saaremaa.ee
e-riik
Ilm Kuressaares
Kuressaare Sõnumid
Ruhnlase blogi
Eesti Ajalehtede Liit
Saada vihje või teade
Tekst:
See on vajalik selleks, et veebirobotid ei saaks selle vormi kaudu meile automaatselt rämpsposti saata.
Sisesta sümbolid, mida pildil näed:
Sinu e-post (ei ole kohustuslik):
Meie Maa usaldab oma lugejaid ja ootab kõigilt vihjeid või teateid huvipakkuvate või murettekitavate sündmuste või teemade kohta. Saada vihje või teade siit ja võib-olla just Sinu info põhjal ilmub peatselt lugu Meie Maas. Vihje või teate saatja võib jääda anonüümseks.
Copyright © Saaremaa Raadio OÜ, 2019. Kõik õigused kaitstud