[x]Sulge
või

Logi sisse
Kontrollkood:
meiemaa.ee
Teisipäev, 17. september 2019  |  Logi sisse
Otsing
Sisesta otsingusõna
Sisukord

Reklaam
Arhiiv
eelmine kuu
september 2019
järgmine kuu
E T K N R L P
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30




Uudised

MEIE MAA HELSINGIS: Parvlaevade jäätestid ületasid kõiki ootusi (10)
Autor: Kristi Teras
Laupäev, 24. jaanuar 2015.

Loe kommentaare | Kommenteeri

Kliki ja vaata suuremat pilti

Kuuemeetrine laevamudel läbis edukalt 30-sentimeetrist jääkaant jäljendanud jääkihi. Foto: Tallinna Sadam

Eile pandi Helsingis proovile uute parvlaevade mudelid kolmel jääolusid jäljendaval testil. Norra projekteerijad ja Tallinna Sadama esindajad kinnitasid, et nii katsed kui senised projektifaasid on kulgenud üle ootuste edukalt.

Projekteerimisfirma Aker Arctic Helsingi idaosas jahmatas mitmekümnepealist ajakirjanike, spetsialistide ja ametimeeste seltskonda jahutavate külmakraadide ning vahemeresinise jääbasseiniga.

Terasbasseinis ujus ka sügavpunane laevamudel LMG 150-DE. Proovile pandi 6-meetrine mudel 114-meetrisest alusest, mis peaks plaanide kohaselt 2016. aasta oktoobris Väinamerel seilama hakkama.

75 meetrit pikk, 8 meetrit lai ja 2,5 meetrit sügav bassein oli kaetud täiesti reaalse sileda jääkoorikuga äärtes ning rüsijää ehk rahvakeeli külmunud jääsupiga kanali keskel, kus praamimudel tehnilisteks katsetusteks lõike läbis.

AS-i Tallinna Sadam juhatuse liige Allan Kiil oli soomlaste jääbasseini veerel juba teist korda. Aker Arcticu spetsialistide professionaalsuse taseme ja kvaliteedi oludega käidi meeskonnaga kohtumas varemgi.

Kuigi sarnast tööd ja testimist jääoludele vastavaks tehakse ka Peterburis, Hamburgis ja Kanadas, on soomlased hinnatuimad, ehitades 60% maailma jäämurdjatest.

13 testi arktilistes jääoludes

Erinevad jäätestid olid kestnud juba teisipäevast saadik, kokku viidi läbi 13 katsetust, millest viimased kolm tehti eile.

“Kõik testid on olnud väga edukad, laev on läbinud kõik ette pandud takistused: jäämäed, manöövrid jääoludes, rüsijää ja terve jää,” informeeris Kiil tehtust. Nii mängiti läbi kõik reaalsed olukorrad, mis vähegi ühele laevale karmides talvetingimustes ette võivad tulla.

Eile saime näha kolme testi, kus laevamudel sõitis 30 meetrit 30 sekundi jooksul. Vaatluskohti pakuti nii praamimudeliga samal korrusel basseini veerel kui selle all, kust ca 1,5 meetri laiusest klaaspõhjast sai basseini täispikkuses uudistada ning jälgida mudeli teed läbi rüsijää ja kahe laevavindi vuristamist.

Ekstra präänikuna viidi läbi ka test, kus laevamudel läbis edukalt ka arvestuslikult kahe meetri paksuse jää, mida üldjuhul Väinamere talvistes oludes üldse ei tekigi.

“Paistab, et meie disainerid, koostööpartnerid ja laevatehased, kes siia oma esindajad on saatnud, on jäänud rahule. Statistika näitab, et see, mis on valmis tehtud ja mõeldud, on paremgi kui tegijad ise lootsid,” rääkis Kiil.

Rahvas soovib paremat programmi

Edasiste arengute kohta avas kaarte Tallinna Sadama nõukogu esimees Remo Holsmer. “Esimene reaalne metallilõikamine on veebruari keskel Gdanskis, Poolas. Sealt edasi jätkatakse terasetöödega Türgis Sefine tehases,” lausus ta.

Pärast lõikamist algab suve hakul laevade ehitusfaas, mis ajaliselt kestab 2015. aasta suve teise pooleni välja.

See, kes ja kuidas täpselt uutel laevadel teenust pakkuma hakkab, pole veel teada, sõnas Holsmer. Küll aga on Tallinna Sadamal plaanis eeloleva poolaasta jooksul enne jaanipäeva viia läbi selleteemaline arutelu ja teha valik, kas palgata teenuse pakkumiseks inimesed ja hakata seda ise korraldama või osta operaatorteenus sisse.

Veel selgus, et aktiivselt on uutel praamidel pakutavate teenuste kohta arvamust avaldanud hiidlased.

Holsmerini on jõudnud info, kus hiidlased peavad oluliseks mugavaid reisikohti koertele ja soovivad ka suurema diagonaaliga teleriekraane. Vähemtähtis ei ole programmi sisu, mis laevareisijate hinnangul on seni liiga üheülbaline olnud.

Täna loetuimad
Avatud Torni tänava ristmikul muutus peatee suund
Eesti Energia ähvardab kalakasvanduse vooluta jätta (9)
Mis juhtus?
Liivakotid hoidsid vaekoja kuivana
Reisijad ei mahu hommikul linnaliini bussi
Seosed minu südamega
JUHTKIRI - Kaua oodatud ristmik
KG-s tuletati meelde käitumist tulekahju korral
Saaregurmee tootesari võitis mahetoidu konkursi
Kuri kloun ja hull teadlane
Peaminister Jüri Ratas lubas igapäevast lennuühendust
Laulupeo ideekontseptsiooni võidutöö on „Teel“
Kuidas me kestame
Maanteeamet kuulutas välja lennuliini uue hanke
Ansambel Viis viib laulud Leetu
Nädala loetavuse top 5
Sügistorm tegi saarlaste elu ebamugavaks (7)
Mätja ja Tareste külade külalised nägid käkitegu (1)
Õunakohvikud olid tormile vaatamata avatud
Väike on suur! (2)
Mihklilaat ootab kauplejaid
Kommentaarid
Eesti Energia ähvardab kalakasvanduse vooluta jätta (9)
Tänak tahtis sõita, Yaris mitte (24)
Vastuoluline Elmar Ilp 100 (28)
Kui suur, kui rikas on Saaremaa? (2)
Sügistorm tegi saarlaste elu ebamugavaks (7)
Vald ei toeta lossi hoovi merepoolse tee remonti (3)
Saaremaa Valsi ostu hädad löövad välja (7)
Muhus põrkasid kokku kaks autot (10)
Suurpõgenemise aastapäev paneb kirikukellad helisema (4)
Väike on suur! (2)
Kasulikud viited
praamid.ee
Hiiu Leht
Saare Maavalitsus
Kuressaare linn
www.saaremaa.ee
e-riik
Ilm Kuressaares
Kuressaare Sõnumid
Ruhnlase blogi
Eesti Ajalehtede Liit
Saada vihje või teade
Tekst:
See on vajalik selleks, et veebirobotid ei saaks selle vormi kaudu meile automaatselt rämpsposti saata.
Sisesta sümbolid, mida pildil näed:
Sinu e-post (ei ole kohustuslik):
Meie Maa usaldab oma lugejaid ja ootab kõigilt vihjeid või teateid huvipakkuvate või murettekitavate sündmuste või teemade kohta. Saada vihje või teade siit ja võib-olla just Sinu info põhjal ilmub peatselt lugu Meie Maas. Vihje või teate saatja võib jääda anonüümseks.
Copyright © Saaremaa Raadio OÜ, 2019. Kõik õigused kaitstud